Persbericht: Lancering interactieve zuil voor attesten

Interactieve zuil levert attesten OCMW af

Vanaf donderdag 13 februari 2014 kan het publiek van het OCMW bepaalde attesten van financiële steun, zoals attesten voor de MIVB of voor de energieleveranciers, rechtstreeks verkrijgen via een interactieve zuil.

De zuil staat ter beschikking van de gebruikers aan het onthaal van de hoofdzetel van het OCMW in de Alphonse Vandenpeereboomstraat 14. Gebruikers moeten zo niet langer langs de dienst onthaal om bepaalde documenten te krijgen. Dit systeem maakt het publiek enerzijds zelfstandiger en verlicht anderzijds de werklast van de dienst in kwestie.

De zuil werkt met een elektronische identiteitskaart. Begunstigden van het OCMW die geen e-ID hebben, kunnen voor hun documenten uiteraard nog steeds bij het onthaal terecht.

Het gebruikte programma werd ontwikkeld door de interne informaticadienst van het OCMW om te beantwoorden aan de specifieke verwachtingen van het publiek. Dit innovatieve systeem wordt in eerste instantie enkel op de hoofdzetel van het OCMW getest, maar de bedoeling is om het nadien ook uit te breiden naar de vijf andere gedecentraliseerde antennes.

De Voorzitter van het OCMW, de heer Roland Vandenhove, zal de zuil officieel inhuldigen op donderdag 13 februari om 12.30 u.

CONTACTEN:
Roland VANDENHOVE, Voorzitter van het OCMW van Sint-Jans-Molenbeek: 02/412.53.76, roland.vandenhove@publilink.be
Siré KABA, Dienst Communicatie van het OCMW: 02/412.53.76, sire.kaba@publilink.be
Magali GULLENTOPS, Dienst Communicatie van het OCMW: 02/412.53.90, magali.gullentops_1@publilink.be